Návštěvní kniha
Já se taky zajímám modelařinou a to kolejiště je moc pěkné :-)
Dobrý den
Norský den na Zubačce s výstavou modelů vlaků v Kořenově byla opravdu povedená akce. Akorát ve stísněných výstavních prostorách bylo chvílema docela plno, že se nedalo ani projít.
Pro Ladis: Všichni, kdo se modelařinou vážně zabývají a chtějí věrně cokoli znázorňovat a modelovat, vědí, že je to vždy o určitých kompromisech, protože nikdy nejde převést do modelu přesně vše, jak by si člověk přál. Našich lidé ze spolku vystavují svá vlastní kolejiště, které modelují na základě vlastních představ, možností a schopností. Jsem osobně vděčný za každého z nich, že je ochoten vystavovat a riskovat i to, že se někomu nebude jeho práce líbit, případně mu ji bude i někdo hanět. Ohledně čerpání inspirace je dobré se obsluhy ptát, nechat si třeba ukázat zákulisí a podobně. Ne vždy je to jenom o tom, co je vidět, člověk spoustu věcí přehlédne a některé jsou před zrakem diváků skryty záměrně (např. řízení, skrytá nádraží) a při rozhovoru se pak třeba dozví i věci, které by ho vůbec nenapadly. Myslím si, že až do problematiky budete zabředávat, uvidíte, že to není jednoduše tak černobílé, jak se Vám dnes zdá. Děkuji za pochopení
Minulý týden jsem navštívil vaší výstavu v Ostravě a ...........byl jsem z ní na rozpacích, neli přímo zklamán. Možná jsem moc náročný, ale očekával jsem více "modelařiny". Domky z německých stavebnic bez náznaků "počeštění". Hezkou soupravu "Hitláků" v barvách ČSD tahala moderní mašina DB.....atd. Jen na jednom kolejišti velikosti TT byly krásné modely autíček. Chtěl jsem načerpat inspiraci, ale........ Nicméně pro popularizaci železničního modelářství mezi mládeží tato výstava jistě přínos měla.
Zdravím, sháním papírové modely minibox 1:300, slepené i neslepené.
Děkuji
Pro Tomáš Prokůpek:
Pro jízdu vlaků musíš používat svorky se symbolem lokomotivy, které se regulují ovládacím prvkem.
Druhé dvě se symbolem výhybky jsou pro příslušenství. Problém je, že tam zrovna jde střídavých 16 V, tedy loko tedy svítí ale motor se netočí. Navíc to napětí tam je trvale a nejde vypnout, to znamená, že i relativně krátké připojení k loko může vést ke zničení motoru.
Což se tedy podařilo i Tobě.
Takže tyto dvě pro napájení loko nepoužívat!!!
Je tedy nutné správně zapojovat koleje k napájení.
Jenom pro vysvětlení, co se tedy vlastně stalo...
pro Tomáše Prokůpka:
Odpověď jsem Ti poslal mailem...
Dobrý večer,máte prima stránky a navíc z mého blízkého okolí,prosím tedy touto cestou o radu. Dokázal by někdo z Vás opravit dvě lokomotivy HO.? Obě mají stejnou závadu která vznikla vadnou napájecí kolejí. Pouze svítí,ale nejedou. Jakmile jsem kolej vyměnil a nasadil poslední funkční mašinku tak jezdí jako vítr,takže odborník bude nejspíš hnedka doma,ale samotnému se mi do rozebírání raději nechce. Mnohokrát děkuji za pomoc či radu. Zdravím Tomáš, CHoceň